Jak tworzymy identyfikację wizualną dla sklepu internetowego?
serwisy www

Jak tworzymy identyfikację wizualną dla sklepu internetowego?

Identyfikacja wizualna sklepu on-line

Sposób, w jaki twój sklep internetowy będzie postrzegany przez potencjalnych klientów oraz jak duża ich część zdecyduje się na zakupy, zależy w dużej mierze od identyfikacji wizualnej. To pojecie sprowadzane jest zwykle do logo jakim posługuje się sklep. Elementów składających się na identyfikację wizualną jest jednak o wiele więcej. Zaliczane są do nich również fonty (czcionki) oraz barwy, jakimi posługuje się firma. Można wymienić tutaj także materiały promocyjne, zarówno te wykorzystywane w Internecie (banery), jak i wszelkie wydruki (plakaty, broszury, ulotki).

Identyfikacja wizualna to cały zbiór elementów wpływających na tożsamość marki oraz sposób, w jaki będzie odbierana i zapamiętywana przez odbiorców. Jeśli zostanie dobrze zaprojektowana już na samym początku, pomoże oszczędzić czas i pieniądze na wprowadzanie zmian w przyszłości.

Etapy tworzenia identyfikacji wizualnej

Budowanie spójnej identyfikacji wizualnej to proces złożony. Tutaj szczególnie istotne są umiejętności myślenia strategicznego, dzięki którym zaprojektowana identyfikacja wizualna będzie aktualna także za kilka lat. Wyczucie projektowe, dokładna analiza oraz sprawne nadzorowanie całego procesu również są niezwykle istotne.

Pierwszy etap - badanie i analiza

W pierwszej kolejności musimy dokładnie poznać zarówno potrzeby klienta, jak również zbadać rynek. Specyfika branży, charakterystyka grupy docelowej oraz aktualnych trendów stanowią punkt odniesienia, do którego możemy opracować założenia projektu. Na tym etapie potrzebujemy również wsparcia ze strony klienta. Musimy poznać strategię jego marki, aby przygotowana identyfikacja wizualna mogła pokrywać się z głównymi celami i wizją rozwoju. Sprawdzamy również jak radzi sobie konkurencja i zastanawiamy się, co możemy zrobić lepiej, aby sklep mógł się wyróżniać.

Drugi etap - wybór elementów

Na bazie zebranych informacji przystępujemy do wyboru elementów, z jakich będzie składał się system identyfikacji wizualnej. Jeśli budżet nie stanowi problemu, zalecamy kompleksowe projektowanie. Z kolei, gdy klientowi zależy jedynie na wybranych elementach, przygotowujemy propozycję, która jest dostosowana do jego indywidualnych wymagań. Opracowany system identyfikacji wizualnej możemy zawsze rozbudować o niezbędne składniki.

Trzeci etap - projektowanie

Etap ten polega na opracowaniu wybranych i zaakceptowanych przez klienta elementów identyfikacji wizualnej. Angażujemy nasz zespół, aby przygotować system identyfikacji z jak największą dokładnością w określonym w umowie terminie.

Czwarty etap - wdrożenie i nadzór

Zwieńczeniem całego procesu jest zaprezentowanie identyfikacji sklepu. Zaprojektowane elementy są widoczne dla klientów oraz konkurencji i mogą przynosić dla sklepu korzyści. Na ogół nasi klienci decydują się na kontynuowanie współpracy przy tworzeniu materiałów promocyjnych z zastosowaniem przygotowanych elementów identyfikacji wizualnej, dlatego etap ten może przerodzić się w kolejne projekty.

Co daje identyfikacja wizualna?

Zakres oddziaływania identyfikacji wizualnej zależy zarówno od tego, jak szeroki jest zestaw elementów przygotowanych w ramach systemu oraz od ich spójności i dopasowania do danej działalności. Wśród największych korzyści można wymienić m.in.:

  • zwiększenie konkurencyjność na rynku - indywidualna identyfikacja wizualna już od początku stawia firmę w mocniejszej pozycji. Dzięki temu narzędziu łatwiej można wybić się na tle konkurencji i zyskiwać skuteczniejsze efekty w biznesie.
  • budowanie świadomość marki - elementy identyfikacji wizualnej ułatwiają zapamiętywanie i budują skojarzenia ze sklepem. Dzięki temu staje się on bardziej rozpoznawalny wśród odbiorców.
  • zwiększenie profesjonalizmu - dopracowane elementy składające się na identyfikację wizualną sprawiają, że sklep online jest postrzegany przez potencjalnych nabywców jako bardziej profesjonalny. Przekłada się to na większe prawdopodobieństwo, że zdecydują się w nim dokonać zakupu.
  • tworzy tożsamość marki - raz zaprojektowane elementy można konsekwentnie wykorzystywać podczas promocji i zamieszczać na materiałach reklamowych czy w mediach społecznościowych.

Zapewne każdy z nas jest w stanie wymienić sklep online, który od strony wizualnej jest zwyczajnie brzydki, a mimo to nieźle sobie radzi. Należy jednak pamiętać, że taka sytuacja jest dla firmy bardzo niekorzystna na dłuższą metę, a w przypadku mocno konkurencyjnych branż może spowodować duże straty. Klienci zniechęcą się przestarzałą lub chaotyczną szatą graficzną, a możliwości rozwoju dla sklepu będą mocno ograniczone.

Wielu przedsiębiorców, którzy dopiero zaczynają stawiać pierwsze kroki w branży e-commerce, bardzo ostrożnie podchodzi inwestowania, nie mając pewności czy ich biznes wypali. Tymczasem nowe sklepy internetowe, które nie zdążyły jeszcze wypracować mocnej pozycji na rynku, powinny przekonać potencjalnych klientów, że warto nawiązać z nimi współpracę. Warto więc już na samym początku zadbać o identyfikację wizualną, tym bardziej, że prędzej czy później i tak będzie potrzebna.

autor
Autor artykułu
Konrad Sobański
Specjalista od stron www, sklepów online
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak tworzymy identyfikację wizualną dla sklepu internetowego?
4.6/5 na podstawie 104 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
02
Audyt pozycjonowania
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
03
Co to jest domena?
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
Domena, inaczej nazwa domenowa, to unikalny adres internetowy, który pozwala użytkownikom na łatwe odnalezienie i dostęp do strony internetowej.
04
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
05
Linkedin
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.
LinkedIn jest rozwiązaniem, które powstało w odpowiedzi na nagłą zmianę rynku pracy, związaną z tym, że obecnie większość rekrutacji odbywa się online. Dotyczy to zwłaszcza branży IT. Portal ten rozwijał się z czasem, a obecnie stał się jednym z najpotężniejszych narzędzi marketingowych.

serwisy www

Najczęściej zadawane pytania
Co to jest identyfikacja wizualna?

Mówi się, że logo jest odpowiedzialne za identyfikację wizualną marki. Termin "identyfikacji wizualnej" jest jednak dużo szerszy i nie ogranicza się do samego logo, ponieważ oznacza sumę znaków oraz zachowań, które są stosowane w danej firmie, aby wyróżnić ją na tle innych. Identyfikacja wizualna stanowi więc narzędzie kształtujące wizerunek marki. Istotne jest, aby był on spójny i unikalny, aby odbiorcy mogli z łatwością odróżnić markę na tle konkurencyjnych firm.

Już od samego rozpoczęcia danej działalności warto kreować nieprzypadkowy i atrakcyjny wizerunek marki, w tym celu można zlecić zaprojektowanie odpowiednich elementów identyfikacji wizualnej specjalistom.

Ile kosztuje zaprojektowanie logo?

Logo pełni olbrzymie znaczenie w istnieniu danej marki, dlatego warto zlecić jego zaprojektowanie profesjonalnym grafikom, którzy mają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w tej dziedzinie. Nasi utalentowani i kreatywni graficy mogą stworzyć dla Twojego biznesu unikalne logo, które będzie spełniało wszystkie wymogi, aby nazwać je profesjonalnym, unikatowym i zapadającym w pamięć. Średni koszt takiej usługi wynosi ok. 1000 zł.

Zadbanie o posiadanie profesjonalnego i ponadczasowego logo to inwestycja, która przełoży się na rozpoznawalność Twojej marki.

Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Onkomedica to placówka jednocząca specjalistów z województwa mazowieckiego zajmujących się diagnostyka i leczeniem chorób onkologicznych u osób dorosłych. Dla Centrum Terapii Nowotworów przygotowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z usługą hostingu, administracji strony www oraz marketingu...

Współpraca z Kancelarią Notarialną Aleksandra Jurczak umożliwiła modernizację strony www, jak również dostosowane do indywidualnych potrzeb kancelarii hostingu witryny internetowej. Kancelaria Notarialna Aleksandra Jurczak specjalizuje się w usługach z zakresu czynności notarialnych.

Zakres działań - marketing internetowy. Italia Style to sklep internetowy, w którego ofercie dostępne są luksusowe meble włoskie do salonu, jadalni, sypialni, a także pokoju dziecięcego czy nawet biura. W bogatym asortymencie marki można znaleźć wysokiej jakości meble wykończone w niepowtarzalnym stylu, dzięki którym bez większego problemu urządzisz...

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Dla firmy Aparo serwis samochodowy Rzeszów przygotowaliśmy ofertę, w której znajduje się skuteczne pozycjonowanie nowej strony www. Dla serwisu pojazdów Aparo Rzeszów działamy również w zakresie marketingu internetowego, dzięki czemu mamy możliwość zwrócenia uwagi...

Dla firmy Movitech zmodernizowaliśmy stronę www oraz świadczymy usługę kolokacji serwerów. Firmie Movitech zaproponowaliśmy również usługę pomocy technicznej oraz hosting strony www, który odpowiada indywidualnym potrzebom firmy. Movitech to firma,...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

Zakres działań - strona internetowa. Kenomi Development to spółka, która zajmuje się projektowaniem, a następnie realizacją nowoczesnych, komfortowych i praktycznych projektów deweloperskich mieszkań na terenie kraju. Obecnie firma zajmuje się realizacją osiedla "Dzika Róża", a także planowaniem kolejnych dwóch inwestycji na...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Realizacja sklepu internetowego z meblami - Italia Style
Italia style
Sklepy online
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium