Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
pozycjonowanie

Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego

Rynek usług lekarskich rozwija się bardzo dynamicznie. Lekarze, którzy nie chcą aby poczekalnia w ich gabinecie świeciła pustkami, muszą stale dbać o pozytywny wizerunek i pozyskiwać nowych pacjentów. Wiele osób poszukuje specjalistów i odpowiedniego gabinetu głównie w Internecie. Jest to także znakomite miejsce, aby zamieścić wizytówkę gabinetu i opublikować zakres świadczonych usług. Największe znaczenie mają jednak pozytywne opinie, wystawiane przez zadowolonych pacjentów. Właśnie dlatego wielu lekarzy i dentystów decyduje się na promowanie swojego gabinetu poprzez marketing szeptany.

Pozyskiwanie nowych pacjentów

Odbiorcami usług świadczonych przez gabinety lekarskie są pacjenci. Promocja powinna w tym przypadku polegać przede wszystkim na wyjściu naprzeciw ich potrzebom i oczekiwaniom. Warto przy tym pamiętać, że artykuły polskich ustaw dość mocno ograniczają możliwości reklamowania praktyk lekarskich. Realizowanie strategii marketingowej wymaga więc odpowiedniego wyczucia. W tej kwestii promowanie usług w Internecie jest oczywistym wyborem, ponieważ gabinet lekarski nie może reklamować się w tradycyjnych mediach czy w przestrzeni publicznej.
Najważniejsze w promocji gabinetu lekarskiego, to bycie we właściwym miejscu, czyli tam, gdzie mogą przebywać pacjenci. Tematyka zdrowotna w sieci cieszy się ogromnym zainteresowaniem. Internauci codzienne poszukują informacji zarówno o specjalistach, zabiegach, kuracjach czy lekach. Ich wybór jest najczęściej uzależniony od opinii innych osób. Jak pokazują statystyki - rekomendacje pacjentów stanowią decydujące kryterium dla około 80 proc. społeczeństwa. Korzystając z odpowiednich narzędzi, można więc otworzyć drzwi gabinetu dla nowych pacjentów.

Jeszcze przed erą internetu, gabinet lekarski wybierało się najczęściej z polecenia innych. W tej kwestii nie zmieniło się wiele. Duża grupa osób poszukujących specjalistów opiera swój wybór na opiniach innych. Źródłem informacji jest w tym przypadku najczęściej sieć. Internauci przy wyborze gabinetu lekarskiego korzystają z popularnych serwisów branżowych, forów internetowych i grup dyskusyjnych.

Obustronna komunikacja

Tradycyjne media umożliwiają jedynie komunikacje jednostronną. Z kolei Internet otworzył możliwość budowania relacji. Warto skorzystać z tej opcji promując gabinet lekarski. Marketing szeptany jest doskonałym narzędziem do pobudzenia dyskusji i zachęcenia do wypowiedzi. Powszechnie wiadomo jednak, że zadowoleni konsumenci podzielą się dobrym doświadczeniem jedynie z kilkoma osobami, podczas gdy dla tych niezadowolonych punktem honoru stanie się, aby poinformować o tym fakcie wszystkich wokół. Pacjentów trzeba więc zachęcić do tego, aby wyrazili swoją opinię na temat usług świadczonych w gabinecie. Dużą rolę odgrywa tutaj lekarz, który jeszcze podczas wizyty może poprosić pacjenta o to, aby pozostawił opinię i podzielił się swoim doświadczeniem. Możemy również zachęcić do tego poprzez wysłanie wiadomości e-mail. Za każdą opinię pozostawioną przez pacjenta dziękujemy. To miły gest, który pozytywnie zaskoczy zarówno obecnych pacjentów, jak i przyszłych. Innym sposobem na pozyskanie dobrych opinii jest skorzystanie z usług profesjonalnej agencji, w której specjaliści od marketingu szeptanego będą pobudzać na forach internetowych dyskusję na temat gabinetu oraz polecać usługi w komentarzach pod artykułami na serwisach tematycznych. Podobnie jak w przypadku wszystkich innych działań promocyjnych, marketing szeptany dla gabinetu lekarskiego wymaga stałego monitorowania, aby przyjęta strategia mogła być odpowiednio optymalizowana w celu generowania jeszcze lepszych efektów.

Aby gabinet lekarski mógł funkcjonować i prężnie się rozwijać, musi czerpać zyski. Z powodu swojej specyfiki, a także prawnych ograniczeń, potrzebuje jednak szczególnego wsparcia marketingowego. Działania promocyjne w tym zakresie powinny być przede wszystkim ukierunkowane na pacjenta, aby dostarczać mu rzetelnych informacji.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Marketing szeptany w promocji gabinetu lekarskiego
5/5 na podstawie 110 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Wymiary Zdjęć na Facebooku
Odpowiednie wymiary zdjęć na Facebooku mają ogromne znaczenie, jeśli chcesz zachować profesjonalny i estetyczny wygląd Twojego profilu.
Odpowiednie wymiary zdjęć na Facebooku mają ogromne znaczenie, jeśli chcesz zachować profesjonalny i estetyczny wygląd Twojego profilu.
02
Pozycjonowanie Long tail
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
Pozycjonowanie long tail (pozycjonowanie długi ogon / pozycjonowanie szerokie) to sposób promocji nazywany również metodą długiego ogona. Polega ona na używaniu wielowyrazowych, złożonych fraz, których celem jest zwiększenie liczby użytkowników odwiedzających stronę www.
03
Co to jest system CMS?
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
CMS z ang. Content Management System to system zarządzania treścią. Najprościej rzec ujmując jest to witryna internetowa wyposażona w panel administracyjny dzięki któremu można bezpłatnie i samodzielnie zmieniać treści bez znajomości programowania.
04
Co to jest Google Trends
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
05
Web application
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
Web application (Aplikacja Web) to rodzaj oprogramowania działającego w przeglądarce internetowej, które umożliwia użytkownikom wykonywanie określonych zadań lub dostęp do usług online bez potrzeby instalowania dodatkowego oprogramowania na lokalnym urządzeniu.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zbudowaliśmy profesjonalną stronę www, którą zoptymalizowaliśmy pod kątem wyszukiwarki Google dla Hotel & Restauracja Coloseum. Dzięki usłudze marketingu internetowego promujemy ofertę hotelu Coloseum w sieci, a także dbamy o stabilność i bezpieczeństwo strony www, dzięki hostingowi oraz wsparciu...

Aby wzmocnić pozycję marki Hensfort w Internecie, zaoferowaliśmy firmie usługi marketingu internetowego. Prowadzone przez nas działania promocyjne przyczynią się do zwiększenia wyników sprzedaży. Dla producenta okien i drzwi energooszczędnych Hensfort zbudowaliśmy profesjonalną stronę internetową wraz z konfiguratorami online.

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Aby wzmocnić pozycję firmy Stelmet na rynku, zaprojektowaliśmy dla niej oryginalne materiały reklamowe. Przygotowane grafiki zostały przystosowane do profesjonalnego druku. Zajęliśmy się również rozbudową strony www Stelmet, która została dostosowana do potrzeb klientów. Stelmet specjalizuje się...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Profesjonalna medyczna strona produktowa dla produktu Aftident
Aftident
Strony www
Boost Genius
Strony www
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Mostostal Warszawa - konfigurator online mostów
Mostostal
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium