Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?
pozycjonowanie

Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?

Obecnie niemal każdy produkt można dostać nie wychodząc z domu, co przyczynia się do wzrostu liczby konsumentów dokonujących zakupów w sklepach internetowych. Przekłada się to również na większą liczbę serwisów oferujących sprzedaż produktów i usług online. Nie jest łatwo przebić się przez konkurencję, która dokonuje wszelkich starań, aby dążyć do zapewnianie jeszcze lepszej jakości standardów nie tylko w kwestii asortymentu, ale również funkcjonowania sklepu. Warto zatem poznać najskuteczniejsze sposoby na zwiększanie współczynnika konwersji w e-biznesie.

Nie tylko atrakcyjne produkty i promocyjne ceny potrafią zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym. Można wdrożyć wiele działań, dzięki którym sprzedaż zacznie rosnąć.

Uzupełnij sklep treściami wysokiej jakości

Obecnie chyba nikomu nie trzeba tłumaczyć jak ważny jest content oraz jaka jest jego rola dla stron i sklepów internetowych. To między innymi na jego podstawie, wyszukiwarka decyduje o kolejności, w jakiej rozmieszczone zostaną witryny w wynikach wyszukania. Wysoka jakość treści budzi zaufanie nie tylko Google, ale również użytkowników. Klient czytając opis produktu może przekonać się do jego zakupu, jeśli treść będzie zawierała ważne informacje oraz język korzyści, wzbudzający chęć posiadania danej rzeczy. Dostarczając klientowi rozbudowanych i wartościowych opisów produktów sprawimy, że będzie on bardziej skłonny sfinalizować transakcję. Oprócz tego warto zadbać o inne treści do sklepu internetowego. Przede wszystkim konieczny będzie opis samego sklepu. Powinien mieć on charakter mocno marketingowy, przedstawiający sklep jako rzetelnego sprzedawcę oraz przekazujący korzyści, jakie wiążą się z dokonywaniem zakupów właśnie w tym miejscu. Warto więc zlecić to zadanie profesjonalistom, którzy opracują spersonalizowany przekaz dostosowany do twojej grupy docelowej.

Zadbaj o intuicyjny proces zakupowy

Sposób w jaki przebiega proces zakupowy ma ogromny wpływ na to czy, klienci sfinalizują transakcję. Wielokrotnie zdarza się, że porzucają oni swoje wirtualne koszyki. Jedną z głównych przyczyn tego zjawiska jest wydłużona ścieżka zakupowa. Klienta od zakupu nie powinna dzielić zbyt duża liczba kliknięć. Im więcej czynności jest zmuszony wykonać, tym większe prawdopodobieństwo, że zniechęci się i zrezygnuje z zakupu. Klient nie powinien również błądzić w poszukiwaniu opcji "dodaj do koszyka" czy "kup teraz". Elementy te powinny być doskonale widoczne, także na mniejszych ekranach urządzeń mobilnych. Ważną kwestią jest również opcja płatności. Zdecydowanie polecamy integrację sklepu internetowego z nowoczesnymi systemami, które pozwalają przekierować kupującego bezpośrednio do wybranego przez niego miejsca zapłaty.

Responsywność

Sklep, który w obecnych czasach nie jest przystosowany do urządzeń mobilnych traci mnóstwo klientów. Osób, które przeglądają oferty sklepów przy użyciu smartfonów i tabletów jest coraz więcej, dlatego zadbanie o responsywność powinno być jednym z priorytetowych zadań. Dzięki tej opcji strona automatycznie dostosuje się do rozdzielczości ekranu, z którego korzysta użytkownik, dzięki czemu wygodnie będzie można z niego korzystać.

Design

Jednym z czynników, dla których internauci decydują się na zakupy w danym sklepie jest jego design. Atrakcyjna szata graficzna jest ogromnym wyzwaniem z uwagi na to, jak różne są gusta poszczególnych odbiorców i jak dynamicznie zmieniają się trendy w projektowaniu. Najlepszym rozwiązaniem jest więc zlecenie tego zadania profesjonalnej agencji. W Argonium dbamy o to, aby wygląd sklepu posiadał spójną identyfikację wizualną, która będzie wykorzystywana również w przyszłych kampaniach marketingowych. Nie korzystamy z gotowych szablonów, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że to co sprawdza się w przypadku danej branży niekoniecznie będzie pasowało do innej. Szata graficzna sklepu internetowego zawsze musi być dopasowana do grupy docelowej.

Opinie klientów

Marketing szeptany to jedno ze skuteczniejszych narzędzi na zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym. Według badań, konsumenci bardzo często opierają swoje decyzje zakupowe na rekomendacjach innych osób, dlatego sklep powinien dbać o to, jaką mają opinię w sieci. Udostępnienie przy każdym produkcie pola z wypowiedziami klientów zwiększy wiarygodność sklepu, a także przekona ich do zakupu. Ponadto pytając klientów o opinię, pokazujemy im jak ważne jest ich zdanie, co w konsekwencji wpływa na pozytywny wizerunek sklepu, a także lojalność nabywców.

Powyższe metody to część naszych pomysłów na to, w jaki sposób zwiększyć wskaźnik konwersji w sklepie internetowym. Są to fundamentalne aspekty, dlatego jeśli planujesz optymalizację sklepu, to warto rozpocząć właśnie od nich. Bez zadbania o te kwestie nawet najlepsze działania promocyjne i konkurencyjne ceny nie pozwolą wykorzystać w pełni potencjału twojego sklepu online.

autor
Autor artykułu
Mateusz Wiktor
Specjalista od pozycjonowania stron www, sklepów internetowych
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Jak zwiększyć współczynnik konwersji w sklepie internetowym?
4.1/5 na podstawie 109 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Jakie płatności występują w sklepach internetowych?
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
02
Co to jest Breadcrumbs?
Breadcrumbs, w kontekście projektowania stron internetowych, to ścieżka nawigacyjna, która pomaga użytkownikom zorientować się, gdzie znajdują się na stronie w relacji do głównej struktury witryny.
Breadcrumbs, w kontekście projektowania stron internetowych, to ścieżka nawigacyjna, która pomaga użytkownikom zorientować się, gdzie znajdują się na stronie w relacji do głównej struktury witryny.
03
Opisy produktów w sklepie internetowym
Opisy produktów w sklepie internetowym to jedne z najważniejszych elementów na stronie produktowej, które odgrywają kluczową rolę w informowaniu klientów o cechach, korzyściach i funkcjach oferowanych produktów.
Opisy produktów w sklepie internetowym to jedne z najważniejszych elementów na stronie produktowej, które odgrywają kluczową rolę w informowaniu klientów o cechach, korzyściach i funkcjach oferowanych produktów.
04
Co to jest księga znaków?
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
05
Co to jest sklep internetowy ?
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Sklep internetowy, znany również jako sklep online lub e-sklep, to platforma internetowa, na której przedsiębiorstwo sprzedaje swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem Internetu.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - sklep internetowy. Zagano to firma zajmująca się projektowaniem oraz produkcją wysokogatunkowej odzieży kąpielowej i sportowej o nowoczesnym designie i świetnych walorach użytkowych. Kolekcje strojów kąpielowych Zagano idealnie sprawdzą się u osób aktywnych, które podczas pływania i uprawiania sportu cenią sobie wysoką...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań - hosting, administracja strony www. Z grupą Cellfast współpracujemy od  ponad 6 lat nad utrzymaniem stabilnego i szybkiego hostingu dla serwisu www oraz utrzymanie/ aktualziację strony www.

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

Linea to firma zajmująca się sprzedażą, wynajmem, jak również serwisowaniem maszyn czyszczących. Dystrybutor urządzeń czyszczących korzysta z usługi profesjonalnego hostingu, pozycjonowania oraz marketingu internetowego. Dla marki Linea rozbudowaliśmy również stronę www, którą dopasowaliśmy do aktualnych potrzeb i preferencji klienta.

Współpraca z Kliniką Medycyny Estetycznej Dr Parda polegała na stworzeniu funkcjonalnej i atrakcyjnej wizualnie strony www. Z oferowanych przez nas usług Klinika Dr Parda korzysta również z administracji strony internetowej, jak również z marketingu internetowego. Zajmujemy sie tworzeniem treści, a skutecznie pozycjonowanie...

Zakres działań - strona www. Początki firmy Hasborg sięgają 1997 roku. Firma jest uznawana za jedną z przodujących marek w branży piekarniczej i cukierniczej, ponieważ zajmuje się projektowaniem oraz produkcją niezawodnych maszyn piekarniczych, a także solidnych automatów przeznaczonych do wykorzystywania w cukierniach. Dzięki nowoczesnym...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Whiteberg
Strony www
Profesjonalna medyczna strona produktowa dla produktu Aftident
Aftident
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
Realizacja strony www dla Podkarpacki Fundusz Rozwoju Rzeszów
PFR
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium