Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy
marketing internetowy

Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy

Budowa brandingu przez agencję interaktywną odbywa się coraz częściej przy wykorzystaniu archetypu. Jego ustalenie pomaga określenie "osobowości" marki, która wpływa na wywoływanie konkretnych odczuć, emocji i skojarzeń u odbiorców. Konkretny archetyp marki powiązany jest z jej wartościami, celami i przekazem. Archetyp to doskonałe narzędzie wykorzystywane w reklamie do przedstawiania historii i działalności danego biznesu. Odbiorca utożsamiający się z motywacjami i pragnieniami danej marki o wiele chętniej będzie korzystać z jej usług lub oferty niż osoba identyfikująca się z całkowicie odmienną grupą docelową. Archetyp Niewinnego sprawdza się w budowaniu marek stawiających na optymizm, proste szczęście i radość z życia.

Archetyp Niewinnego/Uczciwego (The Innocent)

Na archetyp Niewinnego/Uczciwego składa się marka stawiająca najwyżej bezpieczeństwo, proste szczęście i optymistyczne podejście do życia w swojej hierarchii wartości. Dla Niewinnego najważniejsze są spokój, radość i beztroska. Marki posługujące się tym archetypem niechętnie mieszają się w różne konflikty i rywalizacje. Zjednują sobie odbiorców swoim optymizmem, "czystością" i niewywoływaniem żadnych negatywnych emocji. Zdarza się, że kampanie reklamowe marek posługujących się archetypem Niewinnego są dość infantylne ze względu na ukierunkowanie ich wyłącznie w stronę wywoływania pozytywnych emocji u odbiorców. Marki te chcą kojarzyć się potencjalnym klientom wyłącznie ze szczęśliwymi momentami, prostotą i uśmiechem.

Archetyp Niewinnego/Uczciwego wykorzystywany jest przy budowie brandingu światowych gigantów, takich jak: Coca-Cola, Dove, Haribo czy McDonald's. Firmy te posługują się strategią, wedle której proponują swoim klientom nie tylko produkty o charakterze materialnym, ponieważ wraz z nimi dostarczają proste szczęście, uśmiech i beztroskę. Misją marek posługujących się archetypem Niewinnego jest dostarczanie potencjalnym klientom szczęścia i uczynienie świata lepszym, wolnym od zmartwień miejscem.

Jakim archetypem marki się posługujesz?

Odpowiednie określenie archetypu marki pomocne jest dla ustalenia jej tożsamości i sposobu kreacji w reklamie. Poprzez posługiwanie się archetypami nadajemy firmom i przedsiębiorstwom osobowość typową dla człowieka, która będzie przemawiać do zróżnicowanych grup docelowych. Aby właściwie dobrać archetyp do profilu danego biznesu, polecamy zapoznać się z charakterem ich wszystkich. Są to:

 

Agencja interaktywna może zająć się budową brandingu Twojej marki w oparciu o wybór odpowiedniego archetypu uwzględniającego jej "osobowość", kryjące się za nią wartości i wywoływane w odbiorcach emocje.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Niewinny/Uczciwy
4.8/5 na podstawie 122 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Jakie płatności występują w sklepach internetowych?
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
Sklepy internetowe oferują różnorodne metody płatności, aby umożliwić klientom wygodne i bezpieczne dokonywanie transakcji online.
02
Co to jest księga znaków?
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
Księga znaków, inaczej zwana księgą identyfikacji wizualnej, to dokument lub zbiór wytycznych, który szczegółowo określa, jak powinny być stosowane elementy identyfikacji wizualnej firmy, w tym przede wszystkim logo.
03
Co to jest budowanie wizerunku w internecie?
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
Budowanie wizerunku w internecie, znane również jako budowanie reputacji online, to proces kształtowania i zarządzania wizerunkiem, jaki osoba, firma, marka lub organizacja prezentują w przestrzeni internetowej.
04
Co to jest WCAG 2.1?
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
WCAG 2.1 (Web Content Accessibility Guidelines 2.1) to zestaw wytycznych opracowanych przez organizację World Wide Web Consortium (W3C). Mają one na celu zapewnienie dostępności treści internetowych dla osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
05
Czym zajmuje się agencja interaktywna?
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
Agencja interaktywna to firma specjalizująca się w świadczeniu usług z zakresu marketingu cyfrowego i interaktywnych rozwiązań internetowych.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Boost Genius
Strony www
Realizacja aplikacji edukacyjnej Miasto Zawodów
Miasto zawodów
Strony www
Realizacja sklepu internetowo z meblami
Italmeble
Sklepy online
Realizacja strony internetowej TDF Rzeszów
TDF Rzeszów
Strony www
Sklep internetowy z częściami do elektronarzędzi  Mikron
Mikron
Sklepy online
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium