Archetyp marki - Mędrzec
marketing internetowy

Archetyp marki - Mędrzec

Wykorzystanie archetypu w agencji interaktywnej przy budowie brandingu pozwala marce na stanie się czymś więcej niż tylko sprzedawanymi produktami. Za pojęciem "archetypu marki" kryje się kompleksowy zespół jej cech, wartości, przekonań i skojarzeń oraz odczuć, jakie wywołuje u odbiorców. Ta antropomorfizacja marki coraz częściej wykorzystywana jest w kampaniach reklamowych, mając na celu dotarcie do konkretnie ustalonej grupy docelowej. Określenie archetypu marki jest istotne dla zdefiniowania jej tożsamości, ustalenia misji i relacji łączącej jej z klientem oraz świadomego i umiejętnego posługiwania się tymi elementami podczas realizacji kampanii reklamowej.

Archetyp Mędrca (The Sage)

Archetyp Mędrca kojarzony jest z wiedzą, inteligencją, zaufaniem i dążeniem do prawdy. Marka utożsamiająca się z Mędrcem pełni funkcję mentora lub nauczyciela udzielającego porad i wskazówek odbiorcom. Cieszy się on autorytetem, szacunkiem i zaufaniem wśród grupy docelowej. Mędrzec jest specjalistą w swojej dziedzinie, który posiada szeroką wiedzę merytoryczną na określony temat oraz wieloletnie doświadczenie. Archetyp Mędrca nie sprawdzi się w przypadku wszystkich branż ze względu na możliwość wzbudzania subiektywnych odczuć u odbiorców związanych z przemądrzałością, skostnieniem i patrzeniem z góry.

Archetypem Mędrca z wielkim powodzeniem posługują się firmy działające na rynku farmaceutycznym, finansowym czy edukacyjnym. Najbardziej znanym Mędrcem jest choćby marka Google, która obrała sobie za cel podawanie konkretnych danych i faktów.

Archetypy marek w budowie brandingu

Wykorzystywanie archetypu marki w agencji interaktywnej stanowi skuteczne narzędzie stosowane przy budowie identyfikacji wizualnej firmy. Z każdym archetypem związane są różnorodne cechy osobowości, z którymi utożsamiają się potencjalni klienci marki. Prawidłowe dobranie archetypu do danego biznesu stanowi podstawę dla skuteczności realizowanej przy jego pomocy kampanii reklamowej, ponieważ trudno by sympatią i lojalnością darzyły markę osoby całkowicie się z nią nieutożsamiające. We współczesnym marketingu funkcjonuje 12 archetypów, których typologię podajemy za Margaret Mark i Carol S. Pearson. Są to:

 

 

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Mędrzec
5/5 na podstawie 120 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Pinterest
Pinterest to platforma mediów społecznościowych, która umożliwia użytkownikom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie treści w formie obrazów i inspiracji. Jest to swoiste wirtualne tablice ogłoszeń, na których użytkownicy mogą gromadzić i organizować grafiki, zdjęcia, projekty, przepisy kulinarne, inspiracje modowe, pomysły na dekoracje wnętrz i wiele więcej.
Pinterest to platforma mediów społecznościowych, która umożliwia użytkownikom przeglądanie, zapisywanie i udostępnianie treści w formie obrazów i inspiracji. Jest to swoiste wirtualne tablice ogłoszeń, na których użytkownicy mogą gromadzić i organizować grafiki, zdjęcia, projekty, przepisy kulinarne, inspiracje modowe, pomysły na dekoracje wnętrz i wiele więcej.
02
Instagram
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
Instagram miał być siecią społecznościową służącą zabawie, polegającej na udostępnianiu zdjęć pomiędzy użytkownikami. Jednak stał się narzędziem, które pozwala zbliżyć się do znanych marek lub osób. Ten portal społecznościowy daje ogromne możliwości promocji firmy w sieci.
03
Audyt pozycjonowania
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
Audyt Pozycjonowania SEO (Search Engine Optimization) staje się kluczowym elementem strategii marketingowej każdej firmy.
04
Co to jest integracja b2b?
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
Integracja B2B (Business-to-Business) odnosi się do procesu łączenia i harmonizowania systemów, procesów i danych pomiędzy dwoma lub więcej przedsiębiorstwami w celu ułatwienia efektywnej wymiany informacji, realizacji transakcji i współpracy.
05
Co to jest link nofollow
Link "nofollow" to atrybut stosowany w kodzie HTML, który informuje wyszukiwarki internetowe, takie jak Google, że powinny zignorować dany link podczas indeksowania strony i przepływu wartości PageRank.
Link
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - strona www. White Sails Solina to ośrodek wypoczynkowy nad Jeziorem Solińskim, w którym można zarezerwować nocleg, skorzystać z oferty SPA, a także spróbować przepysznych dań w dwóch restauracjach z widokiem na przepiękny krajobraz. 1 W White Sails Solina można odpocząć od codzienności i podarować sobie chwilę...

Zakres działań - strona internetowa. Meble.pl to nowoczesny sklep internetowy, którego asortyment składa się ze stylowych, praktycznych, a zarazem wysokojakościowych mebli oraz wyposażenia wnętrz. W bogatej ofercie sklepu internetowego dostępne są meble, dzięki którym zaaranżujesz swoje wymarzone wnętrze. Wychodząc naprzeciw potrzebom swoich...

Zakres działań: hosting strony www. Chema-Elektromet to firma farmaceutyczna, która od ponad 60 lat produkuje produkty lecznicze oraz wyroby medyczne, które są przeznaczone przede wszystkim dla dermatologów i stomatologów. W swojej pracy Chema-Elektromet wykorzystuje nowoczesne rozwiązania technologiczne, dzięki którym ciągle...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla producenta tonerów - DMD Tonery Rzeszów
DMD Tonery
Strony www
realizacja sklepu internetowego akcesoria biurowe
Najlepszy toner
Sklepy online
Realizacja strony internetowej Folwark Center Rzeszów
Folwark Center
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium