Archetyp marki - Kochanek
marketing internetowy

Archetyp marki - Kochanek

Archetypy marki wykorzystywane są w agencji interaktywnej Argonium przy budowie brandingu, pomagając w kształtowaniu spójnego i całościowego wizerunku firmy. Ustalenie archetypu marki nie jest wcale prostym zadaniem, ponieważ jest on tożsamy z osobowością firmy, jej celami, motywacjami i obawami. Odbiorcy są w stanie stworzyć więź jedynie z tym, z czym się zgadzają i identyfikują. Odpowiednio wybrany archetyp marki może pomóc w ukierunkowaniu kampanii reklamowej przemawiającej do określonej grupy docelowej. Jeśli jeszcze nie wiesz, kim jest Twoja firma, powinieneś zacząć od poznania wszystkich archetypów wraz z typami osobowości, jakie się za nimi kryją.

Archetypy marki - kim jest Twoja firma i Twój odbiorca?

Teoria archetypów została sformułowana w 1919 roku przez Carla Gustava Junga, określając archetyp jako uniwersalne wzorce głęboko zakorzenione w kulturze i występujące w podświadomości człowieka. Margaret Mark i Carol S. Pearson przeniosły tę koncepcję do współczesnego marketingu, odnosząc archetyp do marek i nadając im tym samym cechy ludzkiej osobowości. Wyróżniły 12 archetypów kojarzonych z różnymi cechami charakteru, postawami wobec otaczającej ich rzeczywistości oraz sposobem spojrzenia na świat, jak również na siebie samych. Są to:

Archetyp Kochanka (The Lover)

Kochanek (Wielbiciel) to romantyczny typ osobowości poszukujący miłości i obdarzający nią innych. Archetyp Kochanka jest całkowitym przeciwieństwem Mędrca, ponieważ najwyżej ceni sobie uczucia, pragnienia i poczucie bliskości. Kochanek to najbardziej zmysłowy i romantyczny duch spośród wszystkich wymienionych archetypów, który kieruje się w życiu wielką pasją oraz poświęceniem w imię nadrzędnych według niego wartości. Archetyp Wielbiciela kojarzony jest przede wszystkim z miłością romantyczną, ale może dotyczyć też miłości rodzicielskiej, rodzinnej czy przyjacielskiej.

Ze względu na zmysłowość, intymność i odczuwanie intensywnych emocji Archetypem Kochanka posługują się chętnie marki oferujące: biżuterię, odzież, bieliznę, kosmetyki, perfumy czy produkty spożywcze (zwłaszcza słodycze). Wśród znanych Kochanków możemy wyróżnić: E. Wedel, Kinder Bueno, Victoria's Secret, Apart oraz Cosmopolitan Magazine.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Kochanek
4.4/5 na podstawie 126 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest https
HTTPS to skrótowiec od "Hypertext Transfer Protocol Secure", czyli bezpiecznego protokołu transferu danych w sieci. Jest to zabezpieczona wersja standardowego protokołu HTTP, który jest używany do przesyłania danych między przeglądarką internetową użytkownika a stroną internetową.
HTTPS to skrótowiec od
02
Co to jest optymalizacja strony www
Optymalizacja strony internetowej (SEO) to proces dostosowywania różnych elementów strony w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych.
Optymalizacja strony internetowej (SEO) to proces dostosowywania różnych elementów strony w celu poprawy jej widoczności w wynikach wyszukiwania organicznego wyszukiwarek internetowych.
03
Co to są social media?
Social media, po polsku znane jako media społecznościowe, to platformy internetowe i aplikacje, które umożliwiają użytkownikom tworzenie, udostępnianie i interakcję z treściami oraz nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami. Te platformy są wykorzystywane do komunikacji, dzielenia się informacjami, zawierania znajomości, a także do budowania społeczności online.
Social media, po polsku znane jako media społecznościowe, to platformy internetowe i aplikacje, które umożliwiają użytkownikom tworzenie, udostępnianie i interakcję z treściami oraz nawiązywanie kontaktów z innymi użytkownikami. Te platformy są wykorzystywane do komunikacji, dzielenia się informacjami, zawierania znajomości, a także do budowania społeczności online.
04
Co to jest Google Trends
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
Google Trends to bezpłatne narzędzie analityczne, które pozwala użytkownikom na śledzenie częstotliwości występowania określonych terminów w wyszukiwaniach Google w określonym czasie i miejscu.
05
Co to jest logo ?
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Logo to graficzny znak, symbol lub znak firmowy, który reprezentuje daną firmę, markę, organizację, produkt lub usługę. Jest to graficzny element identyfikacyjny, który ma za zadanie wizualnie identyfikować i odróżniać daną jednostkę od innych. Logo jest kluczowym elementem identyfikacji wizualnej i pomaga budować rozpoznawalność marki.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działań - hosting strony www. Bumera to renomowana firma meblowa, która charakteryzuje się ponad 20-letnim doświadczeniem na rynku. Marka na bieżąco śledzi panujące na świecie trendy, dzięki czemu meble hotelowe i biurowe nie tylko są wysokiej jakości, ale również modne i eleganckie.

Zarkes działań - strona internetowa. Warszawski Instytut Naczyniowy w Warszawie zajmuje się kompleksowym leczeniem nóg, m.in. żylaków kończyn dolnych, niewydolności żylnej oraz obrzęków tłuszczowych. Klinika Doppler Instytut powstała po to, aby pacjent w jednej placówce mógł otrzymać kompletną pomoc na najwyższym...

Zakres działań - strona www. Rad-Pol jest dystrybutorem klasycznych mebli włoskiej produkcji, które wykonane są z wysokogatunkowych materiałów i odznaczają się ponadczasowo pięknym wykończeniem. Firma Rad-Pol, która na rynku meblowym działa od 1986 roku zajmuje się również produkcją eleganckich mebli, jak również...

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Realizacja strony www dla firmy przemysłowej STELMET
Stelmet
Strony www
Boost Genius
Strony www
Realizacja sklepu internetowego offstore
Offstore
Sklepy online
Strona www dla producenta urządzeń pakujących
LS Tech
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium