Archetyp marki - Czarodziej/Magik
marketing internetowy

Archetyp marki - Czarodziej/Magik

Koncepcja archetypów marek spopularyzowana przez Margaret Mark i Carol S. Pearson wykorzystywana jest w praktyce przez coraz większą liczbę firm. Z każdym archetypem związany jest inny zestaw cech charakteru, który możemy zbliżyć do określonej osobowości człowieka. Poprawnie dobrany archetyp do danej marki powinien oddawać jej ducha, jednocześnie pozostając w zgodzie z charakterami i motywacjami członków jej grupy docelowej. Archetypy marki budzą w odbiorcach określone skojarzenia i wpływają na sposób myślenia o oferowanych przez nich produktach. Wybór właściwego charakteru marki stanowi wbrew pozorom wynik dokładnych przemyśleń przedkładający się na branding, w czym może pomóc Twojemu biznesowi agencja interaktywna Argonium.

Jaki charakter ma Twoja firma?

Możemy wyróżnić 12 archetypów marek, które związane są z odmiennym postrzeganiem świata, marzeniami, obawami i wartościami. Są to:

Dokładniejszy podział wymienionych archetypów powiązany jest z głównymi motywacjami ich działań: stabilizacją, przynależnością, niezależnością oraz władzą. Z ostatnim wymienionym motywem kojarzy się Archetyp Czarodzieja/Magika, który najbardziej z wszystkich opiera się na rzeczach niemożliwych do wytłumaczenia przy użyciu wyłącznie logiki oraz odwołaniu do sił ponadnaturalnych.

Archetyp Czarodzieja/Magika (The Magician)

Jeśli Twoja marka osiąga niemożliwe i kieruje się wiarą w nadprzyrodzone, prawdopodobnie możesz utożsamiać ją z Magikiem. Czarodziejów ogranicza jedynie wyobraźnia, ponieważ są w stanie zrealizować wszystko to, co tylko wpadnie im do głowy. Archetyp Czarodzieja/Magika kojarzony jest z tajemniczością, wizjonerstwem, kreatywnością oraz innowacyjnością, sprawdzając się zazwyczaj w branżach rozrywkowych, kosmetycznych oraz zdrowotnych. Znanymi Magikami na rynku są: Xbox, Disney, FedEx oraz Red Bull.

autor
Autor artykułu
Oskar Szczepański
Specjalista od marketingu internetowego, socialmedia
Napisz do mnie
Udostępnij
Oceń artykuł
Archetyp marki - Czarodziej/Magik
4.1/5 na podstawie 129 głosów
Poznaj naszą bazę wiedzy
01
Co to jest DTP?
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu "Desktop Publishing," który można przetłumaczyć na polski jako "składanie materiałów wydawniczych na komputerze." DTP jest procesem tworzenia, projektowania i przygotowywania różnych materiałów wydawniczych, takich jak broszury, ulotki, czasopisma, gazety, plakaty, katalogi, książki, banery reklamowe i wiele innych, przy użyciu specjalistycznego oprogramowania komputerowego.
DTP (Desktop Publishing) to skrót od angielskiego terminu
02
Co to są raporty SEO
Raportowanie w ramach działań SEO to nie tylko zestawienie danych i statystyk. To przede wszystkim narzędzie umożliwiające zrozumienie, jakie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają korekty czy intensyfikacji. W Argonium kładziemy nacisk na dostarczanie raportów, które są nie tylko informacyjne, ale także strategiczne, aby nasi klienci mogli podejmować świadome decyzje biznesowe.
Raportowanie w ramach działań SEO to nie tylko zestawienie danych i statystyk. To przede wszystkim narzędzie umożliwiające zrozumienie, jakie działania przynoszą oczekiwane rezultaty, a które wymagają korekty czy intensyfikacji. W Argonium kładziemy nacisk na dostarczanie raportów, które są nie tylko informacyjne, ale także strategiczne, aby nasi klienci mogli podejmować świadome decyzje biznesowe.
03
Co to jest pozycjonowanie Black SEO
Pozycjonowanie "Black SEO" to praktyka manipulowania i oszukiwania algorytmów wyszukiwarek internetowych w celu osiągnięcia wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie
04
Jakie formy dostawy są w sklepach internetowych ?
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
Sklepy internetowe oferują różne formy dostawy, aby zapewnić klientom wygodną i efektywną dostawę zamówionych produktów.
05
Co to jest kanibalizacja słów kluczowych?
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce, gdy dwie lub więcej stron na tej samej witrynie konkurują o te same lub bardzo podobne słowa kluczowe.
Kanibalizacja słów kluczowych ma miejsce, gdy dwie lub więcej stron na tej samej witrynie konkurują o te same lub bardzo podobne słowa kluczowe.
Zainteresowany?
Zainteresowany?
Skontaktuj się z nami i zapytaj o ofertę

Dla kogo pracujemy?

Zakres działan - strona internetowa. Szklane Tarasy to jeden z rzeszowskich deweloperów, który ze względu na swoje wieloletnie doświadczenie ma na swoim koncie ogromną ilość zrealizowanych inwestycji mieszkaniowych oraz kompleksów wielorodzinnych budynków mieszkalnych. Mieszkania projektowane, a następnie realizowane przez dewelopera...

Zakres dziłań - treści na strony www. Bispol to rodzinna firma, która od 1993 roku produkuje na nowoczesnych liniach produkcyjnych świece zapachowe i bezzapachowe, podgrzewacze, dyfuzory i woski zapachowe, wkłady oraz znicze dystrybuując je na terenie całej Europy.

Zakres działań: hosting strony www. Tworzywa Sztuczne PZL Mielec to firma specjalizująca się w produkcji części oraz zespołów kompozytowych dla kolejnictwa i motoryzacji, lotnictwa, a także innych wyrobów specjalnych.

Zakres działań: hosting strony www. Van Pur to jedna z największych spółek piwowarskich w Polsce, która w swojej działalności skupia się na budowaniu i wzmacnianiu wizerunku marek regionalnych browarów oraz produkcji oryginalnych opakowań, czyli etykiet dla piw.

CARPATHIA CONSULTING GROUP istnieje na rynku od 2009 roku i cieszy się uznaniem jako ceniony partner w dziedzinie pozyskiwania środków. Bogate doświadczenie oraz ekspertyza, są owocem wieloletniej pracy  założyciela, Piotra Fularza, oraz zgranego zespołu CCG, który aktywnie działa w tej sferze od 2003 roku. Firma stanowi bezsporne centrum kompetencji w obszarze...

Firma Mostostal Warszawa S.A. od ponad siedemdziesięciu ośmiu lat funkcjonuje na rynku polskim. Od początku swej działalności prowadziła zrównoważony rozwój i podejmowała się realizacji różnego rodzaju projektów. Wykonywane przez firmę Mostostal Warszawa obiekty obejmują praktycznie każdy sektor budowlany: ogólny, drogowy, przemysłowy,...

LS Tech to firma zajmująca się produkcją maszyn pakujących i systemów do paletyzacji. Dla firmy zaprojektowaliśmy unikalną i spójną identyfikację wizualną. Oryginalne logo i wizytówka pozwoli firmie zdobyć nowych klientów. Dla LS Tech stworzyliśmy również materiały reklamowe, które przygotowaliśmy do...

elipsa elipsa
Poznaj nasze Realizacje
Strona www dla agencji pośrednictwa pracy
Axamo
Strony www
Strona www dla producenta okien
Hensfort
Strony www
Realizacja strony www dla developera Kenomi
Kenomi Deweloper
Strony www
Facebook Argonium
Polub nas na Facebook'u
Facebook Argonium